بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال ایرانی و خارجی

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران کدام است؟

لیست معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ کدام صرافی های ارز دیجیتال، خدمات خود را به ایرانیان ارائه می دهند؟ ثبت نام در صرافی ها چگونه است؟ برای پاسخ به چنین سوالاتی با ما همراه باشید.

شاید نام ارزهای دیجیتال زیاد به گوشتان خورده باشد. ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و … جزو معروف ترین ارزها محسوب می شوند. خرید و فروش این ارزها از طریق صرافی ها انجام می شود. بازار ارزهای دیجیتال دائما در نوسان است و ممکن است حتی باعث ضررهای سنگین شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی باید با مشاوران مشورت کنید. در کشور ایران خرید و فروش ارزهای دیجیتال ممنوع اعلام شده است. دلیل آن نیز همین ضررهای سنگینی است که ممکن است افراد متحمل شوند.

بسیاری از افراد برای به دست آوردن برخی ارزهای دیجیتال از روش استخراج استفاده می کنند. برای استخراج به دستگاه های ماینر خیلی قوی نیاز است. این دستگاه ها به برق زیادی نیاز دارند. برخی دیگر از ارزها قابل استخراج نیستند و فقط با خرید و فروش به دست می آیند.

معروف ترین ارز دیجیتال بیت کوین است. ارزش این ارز روز به روز در حال افزایش است و آینده آن امیدوار کننده می باشد. دومین ارز برتر، اتریوم است. این ارز نیز طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل آن، قیمت پایین آن نسبت به بیت کوین است. در هر صورت برای خرید یا فروش هر یک از ارزهای دیجیتال باید از صرافی ها کمک بگیرید. حتی می توانید از صرافی های آنلاین معتبر استفاده کنید. فقط باید در نظر داشته باشید که ارز مورد نظر شما توسط صرافی مبادله شود. با سایت آبنوس همراه باشید.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟


برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید از صرافی ارز دیجیتال کمک بگیرید. نام دیگر صرافی ارز دیجیتال، Exchange است. در صرافی ها می توانید ارزهای دیجیتال خود را به دیگر ارزها تبدیل کنید. حتی می توانید آن ها را بفروشید و به پول تبدیل کنید. منظور از صرافی حتما صرافی های حضوری نیست. می توانید از صرافی های آنلاین استفاده کنید. این صرافی ها، به صورت اپلیکیشن یا سایت هستند. در مرحله اول، باید در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. از مزایای ارز دیجیتال می توان به این مورد اشاره کرد که برای تبادل آن نیازی به حضور فیزیکی نیست.

صرافی ها معمولا در دو حالت، تبادل ارز انجام می دهند. در حالت اول، خود صرافی ارز شما را میخرد و یا ارز را به شما می فروشد. حالت دوم زمانی است که صرافی به عنوان واسطه عمل‌ می کند. در این حالت ارز شما را به یک خریدار می فروشد و یا از یک فروشنده برای شما ارز میخرد. اکثر صرافی های ایرانی ارز را خودشان خریداری می کنند و حالت اول هستند. اما آمار جهانی نشان می دهد که صرافی های دیگر کشورها به حالت دوم فعالیت می کنند.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی


همان طور که گفته شد برای تبادل ارزهای دیجیتال باید از صرافی ها کمک بگیرید. برخی افراد تمایل دارند به صرافی های حضوری مراجعه کنند. در این بخش آدرس و شماره تلفن برخی صرافی های مشهد، تهران، تبریز و اصفهان آورده شده است. لازم به ذکر است که قبل از مراجعه حضوری از تبادل ارزهای دیجیتال توسط آن ها اطمینان پیدا کنید.

صرافی ارز دیجیتال در مشهد

صرافی ارز دیجیتال در تهران


در زیر آدرس و شماره تلفن برخی از صرافی های تهران برای شما آورده شده است.
صرافی آشتیانی، خیابان ولیعصر، روبروی تالار قصر یخ، خیابان دهم گاندی، کوی دهم، شماره اول، 88887588
صرافی احسان آذر، میدان بهارستان، خیابان ملت، شماره 142، 22435667
صرافی سهیل میرزا کاشانی، خیابان گاندی، خیابان بیست و سوم، شماره 85، طبقه همکف، 57767000

صرافی ارز دیجیتال در مشهد


صرافی های مشهد همه روزه از ساعت 8 تا 14 و 17 تا 19 آماده خدمت رسانی می باشند. این صرافی ها مجوز رسمی از بانک مرکزی دارند. در زیر آدرس و شماره تلفن برخی از این صرافی ها برای شما آورده شده است. البته لازم به ذکر است که بانک ‌مرکزی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مجوزی صادر نکرده است.
صرافی الیاسی، بلوار سجاد، جنب بانک ملی ایران، نبش ساختمان البرز، 37632485
صرافی ملک کلائی، خیابان امام خمینی، امام خمینی 32، پلاک 530، طبقه همکف، 38817780
صرافی حجت سلیمانی، بلوار سجاد، خیابان بزرگمهر جنوبی، بزرگمهر جنوبی 22، پلاک 5
صرافی سپهری، خیابان پاسداران، مقابل هتل باختر، پلاک 2/38، 38542226
صرافی ناظران، منطقه یک، نبش بلوار رضا، خیابان احمد آباد، بلوار رضا 38410243

صرافی ارز دیجیتال در تبریز

 


در زیر آدرس و شماره تلفن برخی از صرافی های تبریز برای شما آورده شده است.
صرافی ابراهیمی، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان دارایی، پاساژ امیر نو، پلاک 10، 35265001
صرافی ایرج جعفری آزاد، خیابان شهید مدنی، پاساژ امیر نو، طبقه همکف، 35237737
صرافی پور افشاری، خیابان شهید مدنی، پاساژ امیر نو، پلاک 9، 35259985

صرافی ارز دیجیتال در اصفهان


در اصفهان نیز برخی صرافی ها در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می کنند. در این لیست نام برخی از آن ها آورده شده است.
صرافی احمد افشار، خیابان سعادت آباد، چهارراه شیخ صدوق، 03132000
صرافی ایمان ادراکی، خیابان حکیم نظامی، چهار راه حکیم نظامی، نرسیده به خیابان خاقانی، پلاک 301، 09133160738
صرافی باطنی، خیابان استانداری، چهار راه سعدی، پلاک 239، 32223616
صرافی حیدر شریفی رنانی، سی و سه پل، ابتدای چهار باغ بالا، ساختمان تجاری اداری کوثر، فاز یک، طبقه اول، واحد 314، 36204597

صرافی ارز دیجیتال معتبر

صرافی ارز دیجیتال معتبر


انتخاب بهترین صرافی ممکن است کار دشواری باشد. در صورت استفاده از صرافی های قابل اعتماد می توانید از امنیت پول خود مطمئن باشید. برای مثال بهترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان صرافی های زیر هستند:

والکس


والکس جزو بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانیان است. والکس امکانات پیشرفته دیگر صرافی ها را ندارد و از ارزهای دیجیتال کمی پشتیبانی می کند. اما مزایای زیادی دارد. برای مثال به جای ریال می توانید از ارز دیجیتال تتر هم برای مبادلات استفاده کنید. روزانه تا 100 میلیارد تومان در ارز بیت کوین می توانید مبادله انجام دهید. کارمزد آن نیز کاملا مقرون به صرفه است.

نوبیتکس


صرافی نوبیتکس را همتراز با صرافی بایننس می دانند.  این صرافی را می توان بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان دانست. به صورت 24 ساعته پشتیبانی دارد. در آن، دو بخش برای تبادل ارزهای دیجیتال وجود دارد. در یکی از آن ها می توانید ارزها را به ریال تبدیل کنید و یا برعکس. در دیگری می توانید ارزهای دیجیتال را به هم تبدیل کنید.

برخی افراد معتقدند که نوبیتکس قابل اعتماد نیست چرا که نماد اعتماد الکترونیک ندارد. باید توجه کنید که هیچ یک از صرافی ها برای تبادل ارز دیجیتال نمی توانند نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنند. چون این ارزها در ایران غیر قانونی هستند.

اکسیر


صرافی ارز دیجیتال اکسیر را می توان جزو بهترین صرافی ها دانست. طراحی سایت آن کامل ساده و قابل یادگیری است. همچنین پشتیبانی 24 ساعته دارد. از دیگر مزایای آن وجود فضای آزمایشی است. شما بدون ثبت نام و پرداخت وجه می توانید معاملات زیادی انجام دهید. واضح است که این معاملات سودی برای شما ندارند و فقط جنبه آموزشی دارند. اما همین نکته، این صرافی را از دیگر صرافی ها متمایز ساخته است.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می کند؟


ارزهای دیجیتال در سال های گذشته در بین مردم به محبوبیت زیادی رسیده اند. ایرانیان نیز به این ارزها علاقه نشان داده اند. اما با وجود تحریم هایی که در این سال ها برای ایران ایجاد شده، شرایط برای ایرانیان سخت شده است. برخی صرافی های آنلاین معروف، خدمات خود را برای ایرانیان ارائه نمی دهند. البته صرافی هایی مثل کوینکس هنوز هم به ایرانیان خدمت رسانی می کنند. باید در انتخاب صرافی مناسب دقت کنید. صرافی مورد نظر شما باید ارز دیجیتالی که می خواهید مبادله کنید را پشتیبانی کند. بهتر است از صرافی هایی استفاده کنید که پیشرفته تر باشند و گزینه های بیشتری برای ارائه خدمات داشته باشند.

تشدید تحریم ها باعث شده است که کاربران ایرانی مجبور شوند ارز خود را از کیف پول های خارجی بیرون آورند. در این صورت مجبورند از کیف پول های داخلی استفاده کنند. اما با انتخاب بهترین گزینه مطمئنا دچار مشکل نخواهند شد. صرافی هایی که در این قسمت بعد درموردشان صحبت خواهد شد، گزینه های مناسبی برای شما هستند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان


برخی صرافی ها خدمات خود را برای ایرانیان ارائه می دهند. بهتر است ایرانیان از این صرافی ها کمک بگیرند.

سیتکس


مجموعه سیتکس 20 سال در زمینه فناوری اطلاعات تجربه دارد. صرافی این مجموعه در سال 1399 افتتاح شد. این صرافی از افراد متخصص و خبره استفاده می کند. به کمک این افراد توانسته است در زمان کمی جزو صرافی های معتبر شود. از مزایای آن پشتیبانی از معروف ترین ارزهای دیجیتال است. سرعت انجام مبادلات در آن بسیار بالا است. پشتیبانی 24 ساعته دارد. هم با تومان و هم با ریال امکان تبادل ارزها وجود دارد.

رمزینکس


صرافی ارز دیجیتال رمزینکس نیز جزو بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانیان است. از مزایای آن سرعت بالای انجام تراکنش های آن است. همچنین کیف پول این صرافی از امنیت بالایی برخوردار است. از دیگر مزایای آن، اپلیکیشن این صرافی است. شما با نصب آن دیگر نیازی به ورود به سایت ندارید و می توانید مستقیم از اپ استفاده کنید. حتی می توانید ارزهای دیجیتال را با ارز تتر به جای ریال مبادله کنید.

مجوز صرافی ارز دیجیتال


از آنجایی که خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران غیر قانونی است، صرافی ها با مشکلاتی روبرو شده اند. یکی از این مشکلات دریافت مجوز است. صرافی هایی که تبادل ارزهای دیجیتال را انجام می دهند مجوزی دریافت نمی کنند. آن ها کار خود را بدون مجوز انجام می دهند. همین موضوع باعث عدم اعتماد افراد بسیاری شده است. اما اگر در انتخاب خود دقت کنید و بهترین صرافی را انتخاب کنید، قطعا دچار مشکل نخواهید شد.

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال


ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال آنلاین کار ساده ای است. برای ورود به آن فقط کافی است شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید. کدی برای شما ارسال می شود و پس از وارد کردن آن و انتخاب رمز عبور، ثبت نام شما انجام می شود. البته در این مرحله نمی توانید تبادل ارز انجام دهید. باید حتما احراز هویت شما انجام شود. پس از انجام احراز هویت می توانید از همه امکانات استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم از مقاله بهترین ارز دیجیتال ایران برای سرمایه گذاری بازدید به عمل آورید.

سوالات متداول

  1. صرافی ارز دیجیتال چیست؟

    برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید از صرافی ارز دیجیتال کمک بگیرید. نام دیگر صرافی ارز دیجیتال، Exchange است.

  2. کدام صرافی طراحی سایت آن کامل ساده و قابل یادگیری است و همچنین پشتیبانی 24 ساعته دارد؟

    صرافی اکسیر طراحی سایت آن کامل ساده و قابل یادگیری است و همچنین پشتیبانی 24 ساعته دارد.

  3. صرافی نوبیتکس را همتراز با کدام صرافی می دانند؟

    صرافی نوبیتکس را همتراز با صرافی بایننس می دانند.

  4. والکس چه ویژگی هایی دارد؟

    والکس امکانات پیشرفته دیگر صرافی ها را ندارد و از ارزهای دیجیتال کمی پشتیبانی می کند.

 

منبع: ایران بورس