آموزش ارسال و دریافت فکس

اگر شما یک تازه کار باشید و تا کنون اطلاعاتی راجع به ارسال یا دریافت فکس کسب نکرده اید، اکنون وقت آن رسیده است که طریقه کار با فکس را بیاموزید. این را بدانید که تفاوت هایی بین دستگاه های فکس با برند های مختلف وجود دارد، پس بهتر است از دفترچه راهنمای فکس خود کمک بگیرید.

امروزه دستگاههای فکس از روش های سریع برای ارسال و دریافت اسناد و تصاویر به حساب می آیند. تا پیش از فراگیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی این روش بسیار اقتصادی بوده و در کمترین زمان میشد اطلاعات را برای یک شخص در یک شهر یا کشور دیگر ارسال کنید. به طور کلی شاید دستگاه FAX از مد افتاده باشد، اما به این معنا نیست که دیگر مورد استفاده قرار نگیرد. بسیاری از ادارات و شرکت های کوچک و بزرگ هنوز از این دستگاه استفاده میکنند.حتی برخی از شرکت هایی که حجم کاری بالا دارند ممکن است بیش از یک فکس داشته باشند.

در ادامه میخواهیم در مورد روش کار و ارسال و دریافت اطلاعات از طریق این دستگاه را برای شما توضیح دهیم.

مراحل ارسال فکس با دستگاه 

1.نامه و اسناد ارسالی را تهیه کنید: معمولا توسط چند دفتر یا شخص در یک شرکت استفاده میشود.و هرکس قادر است یک فکس ارسال شده به یک ماشین فکس را رویت کند، ایده بسیار خوبی است که برای فکس خود یک نامه همراه داشته باشید که از ارسال آن به شخص دیگر مطمئن شوید. این نامه همراه حاوی اطلاعاتی نظیر محتوای فکس، نام گیرنده و تعداد صفحات و شماره فکس گیرندهاست. در صورت لزوم گیرنده باید بداند اطلاعات از طرف چه شخصی آمده و در صورت نیاز پاسخ دهد.

 

2.شماره فکس را شماره گیری کنید: در اینجا باید شماره فکس مورد نظر خود را شماره گیری کنید.همانطور که در تلفن های معمولی شماره گیری میکنید در این دستگاه هم به این صورت انجام میدهید.معمولا در اکثر مدل های جدید دستگاه فکس برای شماره های محلی نیاز به وارد کردن کد ندارد اما برای مسافت های طولانی لازم است کد مخصوص آن را قبل از شماره وارد کنید.گاهی در اداراتی که از دستگاه های سانترال و خط های داخلی استفاده میکنند قبل از شماره گیری باید عدد 9 یا 0 را شماره گیری کنید تا خط برای شماره گیری آزاد شود.

قبل از وارد کردن شماره فکس اطمینان پیدا کنید که شماره وارد شده فکس بوده و شماره شخص مورد نظر شماست.

 

3.روش قرار دادن کاغذ را تعیین کنید: زمانی که میخواهید کاغذ را داخل فکس قرار دهید،  با توجه به محل قرار داشتن اسکنر فکس شما، باید سمت نوشته دار کاغذ خود رو در مقابل اسکنر در قسمت ارسال فکس خود قرار دهید. اگر کاغذ را از سمت اشتباه در دستگاه قرار دهید، صفحه پشتی اسکن و ارسال میشود که معمولا پشت صفحه نامه ها سفید هستند . برای مطمئن شدن از این موضوع میتوانید به علامتی که روی بدنه در قسمت ارسال حک شده است دقت نمایید.

4. کاغذهای مناسب را برای فکس انتخاب کنید: به طور کلی این دستگاه ها با کاغذهایی با سایزهای استاندارد کار میکنند.ارسال اسناد در سایزهای غیر استاندارد ممکن است به صورت ناخوانا و فشرده شود که به فکس شما آسیب میرساند.اگر اسناد و مدارک شما در اندازه های غیر استاندارد است، بهتر است یک کپی از آیتم اول داشته باشید و نسخه کپی ان را ارسال کنید.رایج ترین کاغذها همانند دستگاه های فتوکپی و پرینتر A4 است.

 

                       نحوه ارسال فکس

 

بعد از انجام مراحل گفته شده در بالا فکس خود را برای ارسال آماده کنید. با وارد کردن کاغذ به طور صحیح و با شماره گرفته شده، دکمه ارسال را بزنید. دکمه ارسال به صورت بزرگ و معمولا سبز رنگ طراحی شده و با برچسب مشخصی نمایش داده میشود.بعد از فشار دادن دکمه ارسال صدای سوت ایجاد میشود.این صدا به این معنی است که دستگاه شما با دستگاه گیرنده در حال ارتباط است. در صورت موفق آمیز بودن فکس در صفحه نمایش فکس معمولا عبارت sent ok  یا sent fax ok یا ازین دست پیغام ها را مشاهده خواهید کرد.

 

نحوه دریافت فکس

  1. در مرحله اول مطمئن شوید که دستگاه فکس شما به تلفن و برق متصل است.
  2. حال باید دستگاه فکس را روشن کنید.
  3. دستگاه را در حالت فکس اتوماتیک قرار بدهید.
  4. از وجود کاغذ و جوهر کافی مطمئن شوید.
  5. منتظر بمانید تا دستگاه زنگ بخورد.
  6. و حالا فکس بصورت اتوماتیک فکس را دریافت نموده و روی کاغذ پرینت میگیرد.                        

           

ابزار الکترونیک آبنوس

 

                     

 

نم

ایندگی پاناسونیک،نمایندگی اچ پی، نمایندگی، پاناسونیک، اچ پی، فروش تلفن پاناسونیک، تلفن پاناسونیک، تعمیرات تلفن پاناسونیک، تعمیرات فکس پاناسونیک، تعمیرات پرینتر، تعمیرات پرینتر درمحل، تعمیرات hp، شارژ کارتریج، کاتریج، شارژ در محل، کاربن فکس، باطری نیم قلمی، باطری تلفن، نمایندگی پاناسونیک در شرق تهران، نمایندگی پاناسونیک در غرب تهران، نمایندگی پاناسونیک در مرکز، 42372، تعمیر فکس پاناسونیک، کی پد، باطری، ال سی دی، درام، تونر، خرابی پرینتر، گارانتی تلفن پاناسونیک، گارانتی hp ، تعمیرات پرینتر سامسونگ ، تعمیرات پرینتر کنن، فروش کارتریج، فروش کاتریج، بهترین پرینتر، بهترین تلفن، قرارداد آی تی، آبنوس، ابنوس، ابزار الکترونیک، ابزار الکترونیک آبنوس